A History of Shoes

God Save my Shoes is a documentary that tells the rollercoaster relationship between a woman and her shoes. Personally if my house was on fire I would try to save all of my clothes instead of my shoes unlike Anna Dello Russo who said she could go out naked as long as she had killer shoes on. Maybe it’s a woman thing I mean I do agree that shoes can make or break an outfit, but I generally concentrate on the outfit itself before I look down to the shoes.

This video shows a museum that is completely dedicated to shoes and weirdly it’s in Toronto (I know I know). I found it quite fascinating the way shoes have evolved even for men, and men’s fashion evolves at a very SLOW PASE! 

I SO WANT TO SEE THIS DOCUMENTARY! 

Traducción: Dios salve a mis zapatos es un documental que narra los altibajos de la  relación entre las mujeres  y sus zapatos. Personalmente si mi casa se estuviera quemando yo trataria de salvar  toda mi ropa en vez de mis zapatos a diferencia de Anna Dello Russo, quien dijo que podía salir desnuda a la calle si tuviera unos zapatos asombrosos. Tal vez solo sea una cosa de mujeres, ósea yo estoy de acuerdo con que los zapatos  pueden  mejorar o  destruir  un outfit, pero en general yo me concentro en el traje antes de mirar abajo hacia los zapatos.

Este video muestra un museo que está completamente dedicado a los zapatos y extrañamente está en Toronto (lo se lo se). Me pareció muy interesante la forma en que  los zapatos han ido evolucionando, incluso para los hombres, y la moda masculina evoluciona a un paso MUY lento!

! Quiero ver este documental! 



Are you interested? Would you go see the documentary?

2 comments:

  1. i like ur video .....
    http://fashionstyle-pk.blogspot.com/

    ReplyDelete
  2. Very interesting! Omg I love shoes so much that I cant make a choise!
    xx so
    www.my-philosophie.com

    ReplyDelete

Thanks for Commenting!

Powered by Blogger.

Translate